EmailTwitterFacebookLinkedIn

Menu

Vergroot je Veerkracht!

Op zoek gaan naar waar je wél invloed op  hebt.

Je bent mantelzorger. Het zorgen voor een ander heeft nu een grote plaats in in je leven. Goed zorgen voor jezelf is juist nu heel belangrijk. Zo voorkom je dat je overbelast raakt. Maar ja...: Hoe kun je goed voor jezelf zorgen en zonder schuldgevoel tijd voor jezelf maken? Hoe kun je grenzen stellen? Hoe kun je je ontspannen? Oftewel: waar heb je wél invloed op en hoe kun je je invloed optimaal gebruiken? 

Samen met andere mantelzorgers ga  je in de training hiermee aan de slag. Je zult veel herkennen én krijgt veel praktische tips en informatie die je meteen kunt toepassen. Mantelzorgers die deelnemen aan deze training ervaren vaak ook bemoediging, troost en steun.

Inhoud van de cursus

De invloed van je gedachten op je gedrag

Welke gedachten  weerhouden je ervan om beter voor jezelf te zorgen? Welke gedachten helpen jou bij je doen en laten? Wat houdt je op de been en wat kost je het meeste energie?

Omgaan met je omgeving – hulp en steun vragen

Hoe kun je beter communiceren? Hoe zorg je ervoor dat je ‘nee’ zegt als je ook ‘nee’ voelt? Je partner, kinderen, familie, vrienden, collega’s, (medische) hulp: hoe ga je hiermee om zodat het je energie oplevert in plaats van dat het energie kost? Wie vraag je om hulp en hoe zeg je ‘nee’ tegen goedbedoelde maar ongewenste  hulp?

Waarden en normen, versterking eigen kwaliteiten en zelfvertrouwen

Wat zijn jouw waarden en normen? Hoe kun je ze positief gebruiken in je dagelijkse situatie ? Of belemmeren deze je juist en hoe verander je dit dan? Hoe zet je je eigen kwaliteiten nog meer in voor je dagelijks leven?

Terugkombijeenkomst

Twee maanden na de laatste bijeenkomst is er een terugkombijeenkomst. We bespreken hoe het gaat met jou, met je plannen en wat er veranderd is in de afgelopen maanden. Eventueel weggezakte plannen worden nieuw leven ingeblazen. Je  krijgt manieren aangereikt om goede gewoonten te versterken.

Terugkombijeenkomst

Twee maanden na de laatste bijeenkomst is er een terugkombijeenkomst. We bespreken hoe het gaat met jou, met je plannen en wat er veranderd is in de afgelopen maanden. Eventueel weggezakte plannen worden nieuw leven ingeblazen. Je  krijgt manieren aangereikt om goede gewoonten te versterken.

In alle bijeenkomsten werken we zowel met de hele groep als in tweetallen. Ook doen we ontspanningsoefeningen.

Meer weten en aanmelden

Voor het volgen van de training kan je kiezen uit twee locaties, data en tijdstippen. De eerste training is een avondtraining en start in januari 2020, de tweede een middagtraining en start in februari 2020.

Training  januari :Buurthuis de Leeuw, Samuel van Houtenstraat 3515EA Utrecht

Aanmelden: Heb je interesse, bel of mail dan met Gonny: g.van.der.genugten@buurtteamsutrecht.nl, 0610618340, of met Pia, p.putman@u-centraal.nl, 0610780019

Trainers: Gonny van der Genugten, Buurtteam Noordoost en Pia Putman, Steunpunt Mantelzorg Utrecht. Beide hebben ervaring met mantelzorg.

Wanneer:                                                      

  • Woensdagavond 22 januari,                       
  • donderdagavond 13 februari                      
  • donderdagavond 27 februari                      
  • donderdagavond 19 maart                         
  • donderdagavond 14 mei  (terugkombijeenkomst)    

Tijdstip: Inloop om 19:00 uur met koffie en thee, 19:30 -22:00 uur programma, de tijden gelden voor alle avonden. 


Training februari: Buurtteam de Meern, De Dompelaar 1D 3454XZ De Meern

Aanmelden: Heb je interesse, bel of mail dan met Joyce: j.laisina@buurtteamsutrecht.nl, 0610422449 of met Pia, p.putman@u-centraal.nl, 0610780019

Trainers: Joyce Laisina, Buurtteam Leidsche Rijn en Pia Putman, Steunpunt Mantelzorg Utrecht. Beide hebben ervaring met mantelzorg.

Wanneer: 

  • maandag 3 februari                                           
  • maandag 17 februari 
  • maandag 2 maart
  • maandag 23  maart
  • maandag 18 mei (terugkombijeenkomst)

Tijdstip: Inloop om 12:45-13:00 uur met koffie en thee, 13:00-15:30 uur programma, de tijden gelden voor alle middagen. 

 Het minimum aantal deelnemers voor een groep is acht, het maximum is tien.

 


































 

 

Klik op onderstaande link(s) om in te schrijven